niedziela, 26 sierpnia 2012

Tym razem niekosmetycznie :)

Tym razem trochę inny post, bo zwykle jest o kosmetykach :) Post kulinarny :)
Dlaczego? Bo tak się dzisiaj zaczęłam zastanawiać co zwykle jem a co powinnam zdrowego jeść :)
Aby się dobrze czuć, lepiej wyglądać i w końcu pozbyć się tego co chcę się pozbyć ... 

Ale pierw trochę prywaty :)

Cóż nie wstydzę się przyznać, że jestem leniem :) Jak mam wolne to potrafię siedzieć pół dnia przed komputerem czytając blogi, udzielając się na forach, oglądać seriale, filmy itd itp. i nic konkretnego nie robić. Jedynie co mnie nie dotyczy z głównych skutków lenistwa, to to, że utrzymuję porządek, zapewne z racji tego, że mam zboczenie zawodowe na tym punkcie, bo powiedzmy, że po części "prowadzę" taką a nie inną firmę usługową :)
Zrobić zdrowy obiad od podstaw ? Za dużo roboty :) Zazwyczaj mi się nie chce, co widać później na wyświetlaczu wagi ... Jedynie co robię od podstaw to ciasto :) I ostatnio zrobiłam sama pizze i knedle :) I nawet było zjadalne i wszystkim smakowało :) Wow :)

Z racji tego, że wszyscy u mnie w domu pracują często wspomagamy się różnymi pomysłami i gotowymi daniami. I dzisiaj też tak było, bo dorwałam nowy "Pomysł na ..." Winiary :)
 

Papirus czyli pomysł na soczystą pierś z kurczaka z czosnkiem i ziołami. Smakowicie brzmi i jest to fajna alternatywa zamiast kotleta w panierce :)

Z tyłu widzimy sposób wykonania :)

No to zaczynamy :)

Pierw należy kupić pomysł na... i pierś z kurczaka :)
Później rozbić pierś tłuczkiem. Ja to robię przez woreczek aby nie ubabrać tłuczka, deski, siebie i wszystkiego wokoło :)



 Papirus to nic innego jak kawałek papieru z dużą ilością przypraw. Ciekawi mnie jak oni to przymocowali do papieru, żeby się trzymało ...


 Na jedną połowę kładziemy naszą pierś ( w sumie nie naszą, tylko kurczaka :) ) a drugą połówką zakrywamy :)


Rozgrzewamy patelnię, wstyd się przyznać ale do smażenia patelni teflonowej nie używałam bez tłuszczu, zawsze z nim. No może raz jak próbowałam robić własną tortillę, które zresztą mi nie wyszła :) 


 I kładziemy zawiniętą pierś


Smażymy 5 minut z jednej strony i 5 min z drugiej. Gdy mamy grubsze mięsko radzą smażyć dłużej


 Wszystko ok, tylko wiadomo podczas smażenia wydzielają się soki i podczas przewracania trochę wypłynęło na rozgrzaną patelnię i zrobiło się troszkę dymu :)


A niżej widać co zostało z zużytego papierku :)


A to mój dzisiejszy obiadek: ryż brązowy, usmażona pierś i ogóreczki z mieszanką ziół :) 


Pyszne było :) Troszkę zbyt słone, ale były dobrze dobrane przyprawy, pierś była aromatyczna i soczysta :) Mniam :)

A na "deser" kawa w mojej ulubionej filiżance :)


Uwierzycie, że filiżanka z talerzykiem kosztowała mnie jedynie 1 zł ? :) Kupiłam od razu komplet 12 sztuk :)

Ale czy to był zdrowy obiad? Zdrowiej byłoby gdybym wzięła papier do smażenia, obtoczyła pierś przyprawami i usmażyła bez dodatku tłuszczu. A nie faszerowała się chemią... No ale zobaczyłam coś nowego, łatwo wykonalnego, więc postanowiłam zakupić. Następnym razem zrobię to sama, zobaczymy czy będzie takie dobre :)
 
Korzystacie czasami z takich ulepszaczy i przyśpieszaczy do zrobienia obiadków? :)

6 komentarzy:

  1. ciekawa nowość, a ten papierek w środku tylko 1 jest? komplet za 12zł fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są 4 papierki na 4 kotlety :) Tylko kotlety nie mogą być wielkie np. takie na pół talerza :) bo się nie zmieszczą w połówkę tego papierku :)

      Usuń
  2. "Zdrowiej byłoby wzięła papier do smażenia, obtoczyła pierś przyprawami i usmażyła bez dodatku tłuszczu." Dokładnie! Ale teraz już masz pomysł na samodzielne wykonanie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko! Teraz jak zacytowałaś zauważyłam, że zabrakło tam słowa "gdybym" :))
      Spróbuję zrobić własną wersję i zobaczymy czy będzie wszystkim tak smakować jak dzisiaj :)

      Usuń
  3. Kminiłam ostatnio nad tym papirusem, ale chyba wolę jednak mieszankę swoich ziół wykorzystać :) Ponoć się załapałam i winiary wyślą do mnie opakowanie do przetestowania, więc przetestuję tylko boję się tej sloności ;)

    A gdzie takie ładne filiżanki i tak tanio?

    Pozdrawiam
    Kaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wersja papirusu jest słona, z papryką już nie tak bardzo :)

      Znajoma pracowała w fabryce porcelany i zamówiła mi tak tanio cały zestaw :)

      Usuń